Instagram yemek israfını artırdı

giriş

 

Bir gün sosyal medya merakımız yüzünden aç kalabiliriz! Şimdilerde birbirinden görkemli yemekler bol bol önümüze geliyor. Gittiğimiz restoranlarda menüden seçtiğimiz süslü püslü yemekleri hemen sipariş ediyoruz. Ya da evimizde özene bezene yemekler hazırlıyoruz.

Aslında buraya kadar her şey normal. Mutfakta vakit geçirmesini seven birisi olarak güzel bir şekilde hazırlanmış tabağa hiç itirazım yok. Ya da güzel bir restoranda seçilen lezzetli bir yemeği kötülemem. Derdim tabakların son haliyle. Yani o yemeği bitirip bitirmemizle veya siparişi gerçekten yeme ihtiyacımız olduğu için mi verip vermediğinizle ilgileniyorum.

Artık öyle bir noktaya geldik ki, Instagram’a bir kare yemek fotosu koymak için olur olmadık yemekleri sipariş ediyoruz. Çek bir kare, Intagram’a yükle, gelsin beğeniler… Adını bile bildiğimiz, öğrendikten sonra da bir daha hatırlayamadığınız yemekleri sırf görüntüsünü paylaşmak için sipariş vermemeliyiz. Evde yaptığımız yemekleri de paylaştıktan sonra sonuna kadar bitirmeliyiz.

Özetle Instagram uğruna yemek israfı yapmamalıyız. Bakın ne demek istediğimi daha iyi anlamak için biraz rakamlara bakalım.

Birleşmiş Milletler’e bağlı Gıda ve Tarım Örgütü’nün raporuna göre dünya genelinde her yıl insanların tüketmesi için üretilen yiyeceklerin 3’te biri israf ediliyor.  1.3 milyar tonluk bir israftan bahsediyoruz. Bu da tam 1 trilyon dolara tekabül ediyor. En fazla gıda israfı Avrupa ve Kuzey Amerika’da oluyor. Dünya genelinde tarım yapılan tarlaların yüzde 30’unda üretilenler çöpe gidiyor da diyebiliriz. Şunu da unutmamız lazım; her yıl israf edilen yemeklerin 4’te biri, dünya genelinde açlık çeken 795 milyon insanı doyurmaya yetiyor.

İngiltere’de yapılan bir araştırmaya göre 1980’den sonra doğan önceki yıllarda dünyaya gelenlere göre daha fazla yemek israfı yapıyor. Savaşı – yokluğu görenler daha bilinçli tüketici oluyorlar yani. Sainsbury’s tarafından yapılan araştırmaya göre ayrıca 18 – 34 yaş arasındakilerin yüzde 55’i “yemek için yaşamak” düşüncesinde. Yaşı 65’in üzerinde olanlar ise “yaşamak için yiyor.” 1990’larda doğanların da kendilerinden öncekilere göre çok daha fazla bir şekilde daha egzotik tarifli yemekleri tercih ediyorlar. Tabi bunun sebebi de en başta bahsettiğim Instagram’da yediğini paylaşma isteği. Dolayısıyla sosyal medya tutkuları yüzünden yemek israfının da artığı söyleniyor.

Dünya genelinde ayrıca her yıl görüntüsü çirkin diye 2 milyar tona yakın gıdanın çöpe atıldığını da unutmamız gerekiyor.

(@selcukerennn)

 

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s