S.O.S.yal medya doğallımızı bozdu

ünlü

Kimle gezdiğimizi, nereye gittiğimizi, yediğimizi, içtiğimizi ve giydiğimizi hiç tereddüt etmeden sosyal medyada paylaşıyoruz. En çok beğeniyi alan veya daha fazla takipçiye ulaşanın ayrı bir havası oluyor. Ancak en özel anlarımızda bile hayatımızdan çıkaramadığız sosyal medya artık sadece ruh halimizi etkilemiyor. ABD’de yapılan bir araştırmaya göre selfie / özçekim modası estetik oranlarını oldukça artırdı. Fotoğrafının sosyal ağlarda en iyi şekilde gözükmesini isteyenler, hiç düşünmeden bıçak altına yatıyor yani.

Amerikan Yüz Estetiği ve Rekonstrüktif Akademisi kendisine bağlı olan 2 bin 700 estetik merkezi üyesi üzerinden bir çalışma yürüttü. Araştırmaya katılan her 3 estetik cerrahından birisi, hastalarının özçekim pozlarının “mükemmel” olması için operasyon geçirmek istediğini aktardı. Açıklanan rakamlara göre; özçekim modası geçen yıla kıyasla estetik oranlarını yüzde 25 artırdı. Bu çerçevede burun estetiğinin yüzde 10, saç ektirme taleplerinin yüzde 7 ve göz kapakları ameliyatlarının yüzde 6 yükseldiği kaydedildi.

foto fotola

HERKESE AMELİYAT YOK

Araştırma hakkında konuşan ABD’li doktor Sam Rizk,“Gençler ellerinde akıllı telefonlarıyla gelip, çektikleri selfie’leri gösteriyorlar. Daha sonra yüzlerinde kusurlu olduğu düşündükleri bölgelerini tarif ediyorlar. Ama sadece sosyal medyada iyi görünmeleri için kimseye estetik ameliyatı yapmıyoruz. Estetik operasyonunun gerçekleştirilmesi için uyguladığımız bir takım psikolojik testler var. Testlerde hastanın “ameliyat için uygun” sonucunun çıkması gerekiyor” dedi. Özçekim ve estetik çılgınlığı Asya’da da çok yaygın. Dünyada akıllı telefon kullanımının en yüksek olduğu ülkelerin başında gelen Güney Kore’de artık her 5 kadından 1’i bıçak altına yatıyor. Güney Koreli kadınların özellikle özçekim’lerinde “harika” bir gülüş için estetik ameliyatına başvurdukları biliniyor. İnternetten evlenme oranlarının tavan yaptığı Çin’de ise kadınlar estetik ameliyatı yaptırmak için soluğu Güney Kore’de alıyor. Çinli kadınlar burada o kadar değişiyor ki, ülkelerine dönerken havaalanında sorun yaşıyorlar. Kimlik kontrolü yapan polisler, kadınları pasaportlarındaki eski fotoğraflarındaki hallerine benzetemeyince işlemler bir hayli uzuyor.

turyek

ÖĞRENCİLER ÇOĞUNLUKTA

Türkiye’de de özçekim ve estetik ilişkisi diğer ülkeleri yakalamış durumda. Öyle ki estetik merkezlerinin bazıları artık özçekim üzerinden reklamlar yapıyor. Konu hakkında görüştüğüm estetik cerrahı doktor Bülent Cihantimur, “Özçekim çılgınlığı estetik isteğini inanılmaz etkiledi. Genellikle 35 yaşın altındakiler başvuru alıyoruz. Önce bize akıllı telefonlarıyla çektikleri özçekim’lerini gönderiyorlar. Daha sonra biz de mevcut fotoğraf üzerinden neler yapabileceği gösteriyoruz. Yani fotoşop yöntemi ile fotoğrafı değiştirip kişiye geri gönderiyoruz. Onlar da yeni fotoğraflarına göre karar veriyor” dedi.

Bu yıl 475 kulak, 190 burun, 293 yüz gerdirme ve 32 saç ektirme talebi aldıklarını belirten Cihantimur, “Aynı operasyonlarda oran geçen yarıya yarıyaydı. Ancak her özçekim’de güzel gözükmek isteyene estetik operasyonu yapmıyoruz. Estetik ameliyatı için gerekli şartlara uygun olması gerekiyor hasta. Gelen taleplerin ancak yüzde 5 ile 10’u hastaya dönüşüyor. Özellikle üniversite öğrencileri arasında estetik isteği çok yaygınlaştı” dedi.

(@selcukerennn)

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s